sunnuntai 28. elokuuta 2011

Finally here !

Nyt siis ollaan vihdoin perillä täällä. :) Akkua ei oo hirveesti jälellä koneessa ja mulla ei ole adapteria, niin en sit saa tätä ladattua ennen kuin hankin sen, joten kuvia yms. tulee sitte myöhemmin, mut nyt kumminkin pikasesti parista viime päivästä.

Pe-la yönä siis lähettiin ennen kolmea ajamaan Helsinki-Vantaalle, jossa tavattiin muut vaihtarit ja STS:n tyyppi kuuden maissa. Meitä oli siellä USA:han ja Kanadaan lähtijöitä yhteensä 13, viis meistä tuli Kanadaan. Sieltä lennettiin sitten Lontoon Heathrow'hun jossa ooteltiin muutama tunti. Jenkkilään menijät lähti sieltä sitten omille lennoilleen. Ootellessa  käytiin suomi-porukalla syömässä siellä. Tosi kiva porukka meillä oli, täytyy sanoa! :)

Lontoossa sit alko mennä sekavammaks, kun STS-paitoja ja -reppuja alko näkyä vähän siellä sun täällä, kun kaikkien muidenkin maiden STS-vaihtarit saapui Lontooseen. Sieltä sitten porukalla lennettiin n. 9,5 tunnin lento (joka oli vielä myöhässä...) Vancouveriin. Vancouverissa tavattiin Shecanan porukkaa, saatiin hotellihuoneitten avaimet ja huonekaverit (nukuttiin kahden hengen huoneissa) ja lähdettiin hotellille. Siellä syötiin ja sit oli vapaata. Useimmat jäi hotelliin, mutta me suomalaiset mentiin johonkin niinkin eksoottiseen paikkaan kuin McDonalds, joka oli ihan hotellin lähellä. Sit vähän kierreltiin ympäriinsä ja myöhemmin illalla lähettiin pienemmällä joukolla vielä kattomaan Vancouveria enemmänkin. Se oli ihan kivaa, vaikka takastulo oli aikamoista sähläystä. :D Mutta päästiin kumminkin lopulta takasin hotellille ja nukkumaan. Siinä pitikin jo hyvästellä, kun seuraavana aamuna lähdettiin eri aikoihin eri lennoille jokainen omaa kotipaikkaa kohti. Meillä lähti bussi 06.10 hotellin edestä, herätys oli 05.10, ja lento lähti sit 07.45 kohti Smithersiä, jonne tulikin se 12 vaihtaria kai. Että onhan meitä. :) Samaan kouluun mun kanssa tulee kai kahdeksan, lopu neljä menee sit tohon toiseen kouluun.

Smithersiin saavuttaessa oli hostit kaikilla vastassa, ja oli tosi outoa nähdä ne kun tähän asti vaan oltiin sähköpostia laiteltu. Tultiin sitten kotia ja mulle näytettiin vähän paikkoja. Tää talo on tosi kiva. :) ja tykkään mun huoneesta! Käytiin siskojen, eli Daniellen ja Jordynin kanssa kaupassa, ja oli niin hassua että Dano ajoi, kun sehän on siis mun ikäinen. Nää kyselikin jo, että onko mulla ajokortti Suomessa ja sit hämmästyivät kovasti kun kerroin että joo ei meillä kauheesti ajella ennen kuin on 18. :D Pelattiin myös jotain peliä, jonka idea oli rakentaa junaratoja kaupunkien välille, ja siis siinä oli pohjoismaat alueena! Mun piti sit opettaa ääntämään ne kaupungin oikein, kun nää ei olleet koskaan kuulleet miten ne kuuluisi ääntää. Väsytti niin paljon että otin myös pienet päikkärit. Sit käytiin vielä illemmalla semmosessa tavaratalossa ja ostettiin mm. mulle herätyskello. Illalla muut lapset lähti vielä pelaamaan jotain jalkapalloa mut mä en jaksanut vaan jäin kotia ja kävin kävelyllä. Ja tuliaisetkin annoin, tykkäsivät kovasti. :) Mietin vaan siinä, että toinkohan liian vaikeet pulmapelit pojille, mutta on niistä toinen jo ratkaistu. Toinen tuntuukin sit olevan aika haastava...

Mutta päivittelen myöhemmin sitten kun saan sen adapterin hankittua, ja laitan kuviakin!  :)

1. Oi, kiva kun sun koulussa on noin monta muutaki vaihtaria, nii on ihmisii jotka on samassa tilanteessa! Mun koulussa ei oo YHTÄKÄÄN mun lisäks :D

2. Oi varmasti ihanaa olla turvallisesti perillä! Outoa aatella että oot siellä maailman toisella puolen :D Pidähän hauskaa ja laittele piakoin niitä kuvia ;)

3. Moi, Katri! Kiva kuulla, että oot turvallisesti perillä ja että oot päässyt mukavien ihmisten pariin, ja kaiken lisäksi vielä upeisiin maisemiin! Niitä kuvia odotellaan... :o)

4. Hienoa, että matka meni hyvin. Oikein ihanaa vaihtarivuotta sulle! Terkuin Kille

5. Maija: joo se on ihan kiva, toisaalta pelkään et sit tulee hengattua keskenämme vaan, mut tuskinpa liikaa :) ja onhan se hyvä et voi just sit aina jutella jonkun kanssa joka tietää miltä tuntuu :)

Heidi: joo mustakin tää on outoa :D kiitti, pidän hauskaa ja laitan kuvia :)

Siru: Kuvia tulossa :)

Kille: Kiitos! :)

6. Kiva, että ensivaikutelmat ovat olleet hyvät. Ja hauskaa, että pelaatte samaa junapeliä siellä kuin me täällä :) t. Laura Hämis